Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Silikonový tlumič torzních kmitů řadového šestiválcového vznětového motoru
Drozdek, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce s názvem „Silikonový tlumič torzních kmitů řadového šestiválcového vznětového motoru“ je zaměřena na prvotní návrh možnosti použití silikonového tlumiče torzních kmitů pro výše zmiňovaný motor určený pro traktory a další průmyslové aplikace. Cílem práce je vypočítat kmitání klikové hřídele pomocí vhodného dynamického modelu a následně navrhnout takové základní parametry silikonového tlumiče torzních kmitů, který torzní výchylky klikové hřídele utlumí na přijatelnou hodnotu. Další částí je návrh konstrukčního provedení samotného upevnění silikonového tlumiče na volném konci klikové hřídele motoru. Posledním krokem diplomové práce je porovnání a zhodnocení kmitání klikové hřídele bez tlumiče a s nově navrženým silikonovým tlumičem torzních kmitů.
Tvarová optimalizace klikového hřídele leteckého motoru
Vopařil, Jan ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje rozmanitost a šíři problematiky spjaté s klikovými hřídeli spalovacích motorů. Charakterizuje jednotlivé faktory ovlivňující jejich tvar a velikost a vybrané poznatky přenáší do návrhu klikové hřídele konkrétního motoru. Dále předkládá ucelený popis aplikace topologické optimalizace na řešenou hřídel a posléze navrhuje jiné, komplexnější návrhové postupy vedoucí k jejímu optimálnímu tvaru. Kvalita takového návrhu je posléze ověřena porovnávací analýzou únavové životnosti.
Hnací ústrojí tříválcového zážehového hvězdicového motoru
Košař, Miroslav ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh hnacího ústrojí hvězdicového zážehového motoru ve dvou variantách konstrukčního uspořádání, pevnostní analýza vybraných dílů pomocí MKP, případná optimalizace vybraných dílů a stanovení bezpečnosti na jejich nejvíce namáhaných místech.
Pětiválcový řadový vznětový motor
Parchański, Martin ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh uspořádání řadového pětiválcového vznětového motoru se zadanými parametry, návrh uspořádání klikového mechanismu, návrh vyvážení odstředivých a setrvačných momentů a výpočet torzních kmitů. Navrhovaný motor musí vycházet ze čtyřválcového vznětového motoru Zetor.
Hnací ústrojí nekonvenčního vidlicového vznětového šestiválce s pryžovým tlumičem
Bečka, Petr ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh klikového hřídele nekonvenčního vidlicového šestiválce s přesazenými čepy, jeho momentové vyvážení, modální analýza, rozbor torzního kmitání a navržení tlumiče torzních kmitů, analýza napjatosti pomocí MKP.
Pětiválcový řadový vznětový motor s viskózním tlumičem
Procházka, Miloslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout hnací ústrojí vznětového řadového pětiválcového motoru se zadanými parametry, vyvážit odstředivé síly a momenty, navrhnout viskózní tlumič torzních kmitů a provést výpočet vynuceného kmitání bez tlumiče a s ním. Navržené ústrojí následně podrobit pevnostní kontrole prostřednictvím MKP. Při návrhu vycházím z obdobné konstrukce čtyřválcového motoru Zetor.
Znázornění práce cyklických motorů
Fajkus, Jan ; Granát, Jiří (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce bylo seznámení se s různými cyklickými motory, pochopení jejich principu, popis jejich společných a rozdílných vlastností. Programová část projektu spočívala ve vytvoření vizualizace vybraných motorů v jazyce C/C++ pomocí openGL.
Viskózní tlumič torzních kmitů čtyřválcového vznětového motoru
Bůžek, Václav ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Práce se věnuje návrhu hnacího ústrojí čtyřdobého řadového čtyřválcového vznětového motoru a analýze vlastního a vynuceného torzního kmitání klikové hřídele pro zjištění vhodných parametrů viskózního tlumiče torzních kmitů. Součástí je i konstrukční návrh hlavních rozměrů tlumiče. Dále je popsáno řešení únavové bezpečnosti klikové hřídele postupem využívajícím MKP. V závěru jsou porovnány výsledky varianty s tlumičem a bez něho a provedeno zhodnocení celé práce. Součástí jsou také výkresy klikové hřídele a viskózního tlumiče torzních kmitů.
Snižování třecích ztrát kontaktních dvojic
Novotný, Marek ; Raffai, Peter (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanické účinnosti kontaktních dvojic v aplikaci na klikový mechanismus spalovacího motoru. Úvodní část pojednává o účinnosti spalovacího motoru jako celku, dále pak popisuje oblasti, kde primárně dochází k mechanickým ztrátám. Další kapitoly popisují mechanismus vzniku třecích ztrát, hlavní faktory ovlivňující jejich výši a nejmodernější způsoby zvyšování mechanické účinnosti. V závěrečné části jsou uvedeny základní výpočetní vztahy popisující velikost mechanických ztrát. Práce má za úkol seznámit čtenáře s významností mechanické účinnosti v oblasti spalovacích motorů.
Alternativní koncepce spalovacích motorů
Šťáva, Martin ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce na téma Alternativní koncepce spalovacích motorů je popis vybraných historických i současných alternativ ke konvenčnímu spalovacímu motoru s klikovou hřídelí. Cílem práce je vytvořit rešeršní studii, která se týká prozkoumání historického vývoje alternativních konstrukcí spalovacích motorů. Alternativy jsou popsány z hlediska konstrukce, principu činnosti a vlastností. Z pohledu historického vývoje byla představena celá řada rozličných koncepcí spalovacích motorů. I přes jejich velký počet se většinou tyto alternativy nedokázaly prosadit z důvodu technických problémů, komplikované konstrukce nebo jiných nedostatků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.